Nyheter 2019:

Historisk dag for 4. klassene ved Stalsberg

I september 2019 arrangerte historielaget en historisk dag for 4. klassene. Det blei en fin opplevelse for elevene og for de som gjennomførte. Les mer

Tirsdag 2. april kl. 19:

Malle Eken Tandberg foredro om "Det tekstile arbeidsåret i det gamle bondesamfunnet..

Hun holdt et flott og frodig foredrag og hun hadde med seg mange fine tekstiler som var utstilt. Vi fikk en kopi av manuset hennes. Les manuset her.

Arve Engen og Terje Tandberg hjalp til med å spille flere låter komponert av musikere fra Modum: Kristian Heggenhaugen, en polka, "Gå til Natvedt". Etterpå en masurka etter Lars Støa, fra Hanseløkka på Øst-Modum kalt "Hanseløkken". Så en Reinlender etter Olaf Frydenlund. Den het "Tangen Reinlender"

De var veldig flinke, og det var så koselig hvordan de hadde lagt opp foredraget og musikken. All ære til alle 3.

Tirsdag 5. mars kl. 19:

Even Tråen fortalte om "Ljåsmiieng i Numedal".

Han spilte også på fela si som han hadde tatt med og folk kunne kjøpe boka hans "Ljåsmiing i Numedal".

24.februar: Nytt domene

Søndag 24.februar kom nettsidene til historielaget på nytt domene:

Det ligner veldig på det gamle, men har altså ikke punktum etter "modum" lenger. Den gamle adressen vil funke en stund framover. Slik vil de fleste venne seg til den nye, før den gamle ikke funker lenger.

Forhåpentligvis vil denne endringen bli en mer driftsikker løsning. Vi vinker farvel til noe gammelt og håper at dette er et skritt i riktig retning.

Tirsdag 5. februar kl. 19: Årsmøte.

Etter årsmøtet snakka Åsmund Pettersen om "Tømmerfløtingen på Rolighetsmoen og Tøffen". Eva har skrevet et referat som ligger på Facebook.